Peyami Safa- Bir Tereddüdün Romanı - Kitap Okuma Projesi

Peyami Safa- Bir Tereddüdün Romanı



Bir Tereddüdün Romanı Genel Bakış

Bir Tereddüdün Romanı, Peyami Safa tarafından kaleme alınan bir romandır. Eser ilk olarak 1933 yılında yayınlanmıştır. Peyami Safa'nın romancılığının zirvesine çıktığı eserlerden biri olarak kabul edilmektedir. Kitap toplamda 200 sayfadan oluşmaktadır.

Bir Tereddüdün Romanı Konusu

Bir Tereddüdün Romanı; insanoğlunun yaşama yorgunluğunu, dibe vuruşlarını, buhranlarını, içsel kargaşalarını, inkarlarını, şüphelerini ve tereddütlerini konu almaktadır. Bu konuları da tanınan bir yazar, yazarın evlilik teklifi ettiği Mualla ve yazara kahramanı olduğunu söyleyen Vildan Hanım üzerinden bizlere anlatmaktadır.


Bir Tereddüdün Romanı Yorumum

Peyami Safa ile bundan yaklaşık dört sene önce Dokuzuncu Hariciye Koğuşu kitabıyla tanışmıştım. Üstünden uzun bir zaman geçtiği için yazar hakkında ne düşündüğümü de hatırlayamıyorum. Aklımda kalan tek şey kitabı beğenmiş olduğum. Bu kitabı da insanların önerdiğini görünce okumaya karar verdim. 

İlk başta kitap roman içinde roman sunuyor bize. Mualla adındaki karakterin okumuş olduğu romandan alıntılarını görüyoruz. Mualla ile birlikte ben de romanın devamında ne olacak merak ettim fakat o kısımları okurken çok zorlandığımı söylemek istiyorum. Kitapta o kadar bilmediğim( eski veya yabancı) kelime vardı ki okumamı güçleştirdi bu durum. Ve bu durumu en çok hissettiğim kısım da kitabın ilk yarısıydı. Sonrasında kitap daha rahat aktı benim için. Hatta son 45-50 sayfası baya güzel geldi.

Ben kitaptan böyle derin düşünceler beklemiyordum açıkçası. Peyami Safa hakkında da pek bilgiye sahip değildim. Böyle iyi psikolojik tahlillerde bulunduğunu da bilmiyordum. Bu kitapta bu konudaki yeteneğini bize açıkça gösteriyor. Tereddüt üzerine yazdıklarını bu zamana kadar hiç aklıma gelip de düşünmemiştim açıkçası. Ama yazdıklarını okuduktan sonra düşününce ne kadar doğru dedim istemsiz. Tereddüdü sonuna kadar geçiriyor bize Peyami Safa. Yani isminin de hakkını veriyor diyebiliriz böylece.

Tavsiye Eder Miyim?

Kitap altı çizilesi çok yer barındırıyor. Safa'nın yaptığı analizler de oldukça güzel. Benim açımdan tek sıkıntısı bolca eski kelime barındırıyor olması. Ama nolursa olsun kitabın anlattıklarının önüne geçmiyor. Bu yüzden de kitabı okumanızı tavsiye ederim.

Bir Tereddüdün Romanı Alıntı

"Hayattan aldığımız her zevki muadil bir ıstırapla ödediğimizi bildiğim için, hiçbir şeyden yüzde yüz saadet ümit etmiyor ve yüzde yüz felaketten korkmuyordum. Bunun ikisi de imkansızdır. Çünkü ruhi varlığımız hazla kederin muvazenesine istinat eder, işte en büyük adalet ve müsavat! İnsan, çektiği ıstırap nispetinde zevk duyar: Ne kadar acıkırsa yemekten, ne kadar yorulursa dinlenmekten, ne kadar ararsa bulmaktan o derece zevk alır."


7/100


Yapmış olduğum diğer kitap incelemeleri:

Yorum Gönder

0 Yorumlar