Lucy Maud Montgomery- Yeşilin Kızı Anne - Kitap Okuma Projesi

Lucy Maud Montgomery- Yeşilin Kızı Anne



Yeşilin Kızı Anne Genel Bakış

Yeşilin Kızı Anne ( Anne of Green Gables), Kanadalı yazar Lucy Maud Montgomery tarafından kaleme alınan bir roman. Aynı zamanda Montgomery'nin ilk kitabı olan Yeşilin Kızı Anne, ilk olarak da 1908 yılında yayımlandı. Okuyanlar tarafından bolca övgü alan Yeşilin Kızı Anne ayrıca yirminci yüzyıl ortalarından itibaren de klasik çocuk edebiyatı romanı olarak da kabul gördü.

Yeşilin Kızı Anne Konusu

Prens Edward Adası'nda yaşayan Marilla ve Matthew kardeşler çiftlik işlerinde yardım edecek bir erkek çocuk evlat edinmeye karar verirler. Fakat bir takım hatalardan dolayı Green Gables'a gönderilen çocuk; duygusallığı, samimiyeti, kızıl saçları ve konuşkanlığıyla sevimli bir kız çocuğu olan Anne Shirley'dir. Anne, kısa sürede sadece Marilla ve Matthew'i değil tüm Avonlea sakinlerini etkilemeyi başarır. 

Yeşilin Kızı Anne Yorumum

Bundan yaklaşık iki ay önce arkadaşımın ısrarı ile Netflix orijinal dizisi olan Anne with an E dizisine başlamıştım ve çok sevip kısa sürede de bitirmiştim. O zamanlar dizinin bir kitap uyarlaması olduğundan haberim yoktu. Bitirdikten sonra öğrendim bunu ve aslına bakarsınız biraz da üzüldüm çünkü bu zamana kadarki tecrübelerime dayanarak her zaman kitapların uyarlamalarından daha iyi olduğunu düşünüyordum. Galiba ilk defa bu konuda yanıldım. 

Yeşilin Kızı Anne anlatımıyla, karakterleriyle bizi tatlı bir yolculuğa çıkarıyor. Anne sınırsız hayal gücü olan, durmadan konuşan ve başına bela açmaktan bir türlü kurtulamayan sevimli bir karakter. Dizisinde bazı yerlerde Anne'e gıcık olduğum yerler kitapta yer almıyor. Kitabı okurken hikayedeki gibi Anne'i sevmeme ihtimaliniz çok düşük bence. Sadece belki başlarda bu kız neden hiç susmuyor diye düşünebilirsiniz ama ben diziden dolayı alışık olduğumdan böyle bir sıkıntı içine girmedim. 

Kitap içinde oldukça güzel betimlemeler barındırıyor. Anne, Prens Edward Adası'nı hayalimizde canlandırabilmemiz konusunda bize çok yardımcı oluyor zaten. Çiçekleri, bahçeleri, ağaçları ve gölleri öyle güzel betimliyor ki. Eğer dizisini izlemediyseniz bunun keyfini çıkarabilirsiniz. Ama benim gibi izlediyseniz o zaman maalesef anlatılanlar dizideki gibi canlanıyor zihninizde. Ki bana göre kitabı okumadan önce dizisini izlemenin en büyük sıkıntılarından biridir bu. Dizide gördüklerinizden dolayı kafanızda hep o şekilde canlanırlar.

Tavsiye Eder Miyim?

Kitap ile dizi arasında beklediğimden daha çok farklılık var. Gilbert dizide daha etkin bir karakterken kitap içinde öyle değildi. Kitapta da öyle olmasını tercih ederdim. Diziden bağımsız düşünürsek tatlı bir kitap. Kafanızı boşaltmak amacıyla okuyup keyifli zaman geçirmenizi sağlayacaktır. Hem diziyi izlemek hem de kitabı okumak gibi bir planınız varsa önce kitabı okumanızı tavsiye ederim. Eğer ikisinden birini tercih edecekseniz de diziyi izlemenizi tavsiye ederim çünkü hem sosyal konuları işlemiş olması hem de bazı karakterlerin daha etkin olmasından dolayı benim daha çok hoşuma gitti. 

Yeşilin Kızı Anne Alıntı

" İşte bir umudum daha söndü. Tüm hayatım, gömülmüş umutlarla dolu mezarlık."

11/110

Yapmış olduğum bazı kitap incelemeleri için aşağıdaki isimlerine tıklayabilirsiniz:

Yorum Gönder

0 Yorumlar