J. K. Rowling- Harry Potter ve Felsefe Taşı - Kitap Okuma Projesi

J. K. Rowling- Harry Potter ve Felsefe Taşı



Harry Potter ve Felsefe Taşı Genel Bakış

Harry Potter ve Felsefe Taşı, İngiliz yazar J. K. Rowling tarafından kaleme alınmış olup satış rekorları kıran Harry Potter roman serisinin ilk kitabıdır. İlk olarak 1997 yılında yayımlanan romanın 2001 yılında da filmi çekilmiştir. Harry Potter ve Felsefe Taşı romanı toplamda 272 sayfadan oluşur.

Harry Potter ve Felsefe Taşı Konusu

Anne ve babası kendisi bebekken ölmüş olan Harry Potter; teyzesi, eniştesi ve kuzeni ile yaşamaktadır. Kendini sıradan bir çocuk sanan Harry Potter'ın bir baykuşun getirdiği mektupla tüm hayatı değişir. Bu mektupta Hogwarts Cadılık ve Büyücülük Okulu'na kabul edildiği yazmaktadır. Böylece Hogwarts'a giden Harry okulda edindiği yakın arkadaşları olan Ron ve Hermione ile birlikte büyük bir maceraya atılır. Hem derslerden öğrendikleri hem de yaşadığı maceradan ötürü Harry Potter küçük yaşta olmasına rağmen çok yetenekli bir büyücü olur.

Harry Potter ve Felsefe Taşı Yorumum

Harry Potter için nasıl bir yorum yazabilirim tam olarak bilmiyorum açıkçası. Kitabını okumayan veya filmini izlemeyen kaç kişi vardır ki toplamda? 

Ben Harry Potter serüvenine yıllar önce filmini seyrederek başladım ve beni o kadar etkiledi ki serinin devam filmlerini izlemeye geçtim hemen sonrasında. Yani ben de önce filmini izleyip sonra kitabını okuyanlardanım bu seride.

Harry Potter ve Felsefe Taşı kitabını ilk okuyuşum değil bu. Bundan yaklaşık 4 sene önce yine şu anki gibi kitaplarını okumayı çok istiyordum ve yakın bir arkadaşım da ilk kitabının kendisinde bulunduğunu söyleyince ondan ödünç alıp okumuştum. Yine şu anda olduğu gibi bir solukta bitirmiştim fakat devam kitabı ne bende vardı ne arkadaşımda. Böylece seriyi okumam yarıda kesildi ve bazı nedenlerden seriyi almayı erteleye erteleye bu zamanlara kadar geldik.

Harry Potter ve Felsefe Taşı kendini bir çırpıda okutan çok güzel bir kitap. Kitaba başlıyorsunuz ve bir bakıyorsunuz ki bitmiş. Filmini neredeyse her yıl açıp tekrar izlememe rağmen kitabını okurken hiç sıkılmadım. Hatta film ve kitap arasında neredeyse yok denecek kadar az fark bulunmasına rağmen. Anlayacağınız, Harry Potter serisinin kitabını okumak ayrı bir tat filmini izlemek ayrı bir tat.

Tavsiye Eder Miyim?

Fazla söze gerek olduğunu düşünmüyorum. Benim bayıldığım bir serüven. Eğer filmini izleyip zaten filmi izledim kitabı okumama gerek yok diye düşünüyorsanız oldukça yanılıyorsunuz bence. Okumadıysanız da kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.

Harry Potter ve Felsefe Taşı Alıntı

" Düşmanlarımıza karşı koymak yürek ister ama dostlarımıza karşı koymak da yürek ister."

12/110

Yapmış olduğum bazı kitap incelemelerine aşağıya tıklayarak ulaşabilirsiniz:


Yorum Gönder

0 Yorumlar