Paulo Coelho- Simyacı - Kitap Okuma Projesi

Paulo Coelho- Simyacı

 



Simyacı Genel Bakış

Simyacı, Brezilyalı yazar Paulo Coelho'nun 1987 yılında sadece 2 haftada yazmış olduğu bu romanın ilk yayınlanma tarihi de 1988 yılıdır. Yayınlandığı günden itibaren eleştirmenler tarafından fenomen kabul edilen, okuyucular tarafından da çok sevilen bir roman Simyacı. Kitabın sayfa sayısı ise 188'dir.


Simyacı Konusu

Dünyayı gezme isteğinden dolayı çoban olan Santiago, iki kere rüyasında Mısır piramitlerinde kendisini bekleyen bir hazine olduğunu görür. Etrafında gelişen bir takım olaylar kendisini bu hazineyi bulmaya çalışmaya iter. Bu nedenle de İspanya'dan çıkıp Mısır piramitlerine hazinesini aramaya gider. Simyacı, Santiago'nun İspanya'dan Mısır'a uzanan yolculuğunu masalsı ve felsefi bir şekilde bizlere aktaran bir roman. 


Simyacı Yorumum

Simyacı, bir solukta okuduğum ve elimden bırakmak istemediğim bir kitap oldu. Uzun süredir okuduğum en akıcı kitap buydu belki de. Paulo Coelho'nun okumuş olduğum ilk kitabı Simyacı. Böyle güzel bir anlatımdan sonra yazarın diğer kitaplarını da alıp okumak istiyorum. Eğer öneriniz varsa seve seve kabul ederim.

Simyacı yukarıda konusunda da yazdığım gibi Santiago'nun İspanya'dan kalkıp hazinesi için Mısır'a olan yolculuğunu anlatıyor. Kitabı okumayanlar olabileceği için pek fazla anlatmak da istemiyorum açıkçası. 

Öncelikle kitabın beni çok etkilediğini belirtmek istiyorum. Her ne kadar bir solukta okuduğum bir kitap olsa da kitabı uzun bir süre düşüneceğim. Paulo Coelho bolca anlam yüklemiş bu kitabına. Okuduktan sonra aynı benim gibi hayat hakkında düşünmeye başlayacaksınız ve belki hayata karşı bakış açınızı da değiştirebilir. Kitap bize sonuna kadar Kişisel Menkıbemizi gerçekleştirmemizi söylüyor. Kişisel Menkıbenizin peşini bırakmayın.  


Tavsiye Eder Miyim?

Benim kesinlikle çok beğendiğim bir kitap oldu. Okuyun ve hatta okutun.


Simyacı Kitabından Alıntı

"Papaz okulunda olduğu gibi her zaman aynı insanları görürsek onları yaşamımızın bir parçası saymaya başlarız. Yaşamımızın bir parçası saydıkça da onlar bizim yaşamımızı değiştirmeye kalkışırlar. Bizi görmek istedikleri gibi değilsek hoşnut olmazlar, canları sıkılır. Çünkü, efendim, herkes bizim nasıl yaşamamız gerektiğini elifi elifine bildiğine inanır."

1/110

Yorum Gönder

0 Yorumlar