Charlotte Brontë- Jane Eyre - Kitap Okuma Projesi

Charlotte Brontë- Jane Eyre

 


Jane Eyre Genel Bakış

Jane Eyre, İngiliz yazar Charlotte Brontë tarafından kaleme alınan bir roman olup 1847 yılında yayımlanmıştır. 19. yüzyıl İngiltere'sinin Victoria döneminde kol gezen tutuculuğa karşı kadın hak ve özgürlüklerine sahip çıkan ilk roman olarak kabul edilmiştir. 

Charlotte Brontë, o dönemde kadın yazarların ciddiye alınmamasından kaynaklı bu kitabı bir erkek ismi kullanarak yayımlamıştır.

Jane Eyre Konusu

10 yaşında öksüz kalan Jane Eyre, dayısının ölmeden önce eşine söz verdirmesi üzerine yengesi ve kuzenleriyle yaşamaya başlar. Yengesi ve kuzenleri Jane'i sevmemekte ve ona kötü davranmaktadırlar. Daha fazla birbirlerine katlanamamaları sonucu yengesinin isteğiyle Jane kimsesizlerin gittiği katı kuralları olan yatılı okula gönderilir. Kötü geçen yıllardan sonra hayatına yeni bir yön vermek isteyen Jane mürebbiyelik ilanı verir. Bunun sonucunda Edward Rochester'ın malikanesinde mürebbiye olarak çalışmaya başlar. Çok geçmeden Jane gizemli efendisi Edward Rochester'a aşık olmuştur. Hayatındaki zorluklar devam eden Jane'in ayakları üzerinde durma çabasını anlatan bir romandır.

Jane Eyre Yorumum

Bu kitap yakın gelecek için okuma listemde olan bir kitap değildi fakat geçen günlerde izlemiş olduğum Anne with an E adlı dizide kitaptan bahsedilmesi ve alıntılar yer alması sonucu okumaya karar verdim. Dizide geçen alıntılar çok hoşuma gitmişti. Anlaşıldığı üzere büyük bir beklentiyle başladım kitabı okumaya. Ki zaten kitaba başlamadan önce hakkındaki yorumlara ve yazılara bakınca beklentiye girmemenin pek mümkün olmadığını da söylemem gerek.

Peki kitap benim beklentilerimi karşıladı mı? Açıkçası karşıladı desem yalan söylemiş olurum ama hatanın biraz da bende olduğunu kabul etmem gerek. Çünkü belki de böyle bir beklentiye girmemiş olsaydım kitap hakkındaki yorumlarım çok daha olumlu olacaktı.

Öncelikle kitabı bitirmem yaklaşık 1 haftamı aldı. Benim okuduğum baskı 663 sayfadan oluşuyordu. Sayfa sayısı fazla ama benim okuduğum süreden daha kısa sürede bitirilebileceğini düşünüyorum. Benim daha kısa sürede bitirememe sebebim uzun süredir bu kalınlıkta bir kitap okumuyor oluşum mu yoksa kitaptan mı kaynaklı emin olamıyorum. Bende kitap bazı yerlerde çok güzel aktı fakat bazı yerlerde de sıkıldığımı söyleyebilirim. Charlotte Brontë'nin okumuş olduğum tek kitabı bu. Yoran bir anlatım dili yok. Ben genel olarak yazarın anlatımını beğendim.

Kitabın içeriğine gelirsek. O dönem için Charlotte Brontë'nin yaratmış olduğu kendi ayakları üzerinde duran kadın figürü benim çok hoşuma gitti. Jane Eyre karakteri ince ve güzel işlenmiş bir karakterdi. Okudukça bundan sonra ne olacak merakı içine giriyorsunuz.

Tavsiye Eder Miyim?

Kitap hakkında ne çok sevdim diyebilirim ne de kötü bir kitaptı diyebilirim. Beklentiye girmeden okursanız seveceğiniz bir kitap bence. 

Jane Eyre Alıntı

"Şimdi dünyanın alabildiğince büyük olduğunu hatırladım. Farklı umut, korku, his ve heyecanların, hayatın gerçek anlamını bulmak için bütün tehlikelere rağmen adım atmaktan korkmayanları beklediğini hatırladım."

3/110


Simyacı yorumuma buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Beyaz Zambaklar Ülkesinde yorumuma buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.





Yorum Gönder

0 Yorumlar