Alper Canıgüz- Gizliajans - Kitap Okuma Projesi

Alper Canıgüz- Gizliajans



Gizliajans Genel Bakış

Gizliajans, Türk yazar Alper Canıgüz tarafından kaleme alınmış bir roman olup ilk olarak 2008 yılında yayımlanmıştır. Absürd edebiyat severler tarafından ilgiyle karşılanan Gizliajans toplamda 204 sayfadan oluşmaktadır.

Gizliajans Konusu

Gizliajans, metin yazarı olan Musa'nın asker arkadaşı ile karşılaşması sonucu onunla eve çıkmasıyla başlar. Eve çıktıktan kısa bir süre sonra işten çıkarılması Musa'nın garip hayatının başlangıcı olur. Bir akşam Gizliajans adındaki reklam ajansından aranır ve kendisine metin yazarlığı teklifinde bulunurlar. Fakat Gizliajans hiç de normal bir reklam ajansı değildir. Gaddar bir kara kedi tarafından yönetilen ajansta işe başlayan Musa'nın sanat yönetmeni Sanem'e aşık olmasıyla tuhaflıkların başlaması bir olur. Uzaylıların da işin içine girmesiyle işler artık Musa'nın kontrolünden çıkmıştır.

Gizliajans Yorumum

Gizliajans Alper Canıgüz'ün Tatlı Rüyalar (2000) ve Oğullar ve Rencide Ruhlar (2004) romanlarından sonra yayımladığı üçüncü romanı. Benim de aynı şekilde yazarın okuduğum üçüncü romanı. Hatta farkında olmadan yayımlanma sırasına göre okumuşum kitaplarını.

Alper Canıgüz ile bundan yaklaşık dört sene önce Tatlı Rüyalar kitabı ile tanıştım. Kitabı o kadar beğendim ki biri benden kitap önermemi istediği zaman aklıma gelen ilk kitaplardan biri oldu. Geçen sene de Oğullar ve Rencide Ruhlar adındaki kitabını okudum ve onu da çok beğendim. Fakat Tatlı Rüyalar ve Oğullar ve Rencide Ruhlar arasında bir seçim yapmam gerekirse Tatlı Rüyaları seçeceğimi belirteyim. 

Kitaba başlamadan önce arkasını okumak gibi bir adetim olmadığından bu kitaba başlarken kitabın ne gibi tuhaflıklar barındırdığından haberim yoktu. Sayfaları çevirdikçe daha da heyecanlanıyor ve meraklanıyordum. Musa ile beraber ben de neler olduğunu anlayamıyor ve bu yaşananların gerçek olup olmadığını sorguluyordum. 

Müthiş sürükleyiciliği olan bir roman. Elinize aldıktan sonra bir daha bırakmak isteyeceğinizi düşünmüyorum. Kitap insanı içine çekiyor resmen. Okunması oldukça kolay ve zaten kalın da olmadığı için 1-2 günde rahatlıkla bitirilebilecek bir kitap.

Gizliajans şu yoğun günlerimde beni çekip çıkartan ve keyifli zamanlar geçirmemi sağlayan bir roman oldu. Karakterlerin işlenişi, içinde barındırdığı günümüz tespitleri, göndermeleri ve ayrıca mizahi yönleriyle de oldukça tatmin edici olan romanın beklentileri oldukça karşılayacağını düşünüyorum. 

Son olarak bir yerde okuduğuma göre Alper Canıgüz ve Tolga Karaçelik kitabın sinemaya uyarlanması için konuşmuşlar fakat Tolga Karaçelik çok geçmeden bu planın iptal edildiğini söylemiş. Bu hikayenin sinemaya taşınması güzel olurdu diye düşünüyorum. Musa'yı, Müberra Abla'yı veya Fezai Aydıntürk'ü beyaz perdede görmek keyifli olurdu.


Tavsiye Eder Miyim?

Alper Canıgüz anlatımına bayılan bir insan olarak bu kitabını da oldukça beğendim. Absürd edebiyatı okumaktan hoşlanıyorsanız Canıgüz kitaplarına da bir bakın bence. Çok akıcı ve okuması da çok keyifli bir kitap. Hem bu kitabını hem de okumuş olduğum diğer iki kitabı olan Tatlı Rüyalar ve Oğullae ve Rencide Ruhlar'ı okumanızı kesinlikle tavsiye ederim.

Gizliajans Alıntı

" Sevenler birbirlerine yara izlerini gösterirler. İlk önce bunu yaparlar... Sana ruhumu açmadan önce bil ki incinebilirim demek için... Çünkü en çok sevdiklerin yaralar seni."

14/110

Eğer siz de bu kitabı okuduysanız yorumlarınızı benimle paylaşın.

Yapmış olduğum bazı kitap incelemeleri:

Yorum Gönder

0 Yorumlar